Dis Ols Ma Followers

Monday, October 18, 2010

~~..biLa rAsa Itu DatAng..~~

Bila rasa itu datang...

Kadang mati mindaku walau diri tegak berdiri,

Kadang tersungkur jasadku walau kaki melangkah pergi,

Kadang mulut terdiam kaku walau hati menjerit pedih.


Bila rasa itu datang...

Betapa pedih hati ini bagai ditusuk sembilu,

Betapa kelu lidah ini bagai tiada tempat mengadu,

Betapa lemah diri ini bagai hilang arah tuju.


Bila rasa itu datang...

Terpandang aku ke langit yang luas,

Teringat aku akan setiap detik-detik itu,

Terasa ingin ku ulang saat-saat itu.


Bila rasa itu datang...

Hanya padaMu Ya Allah,

Kulekapkan kedua tangan merintih doaku,

Kutunduk dan sujud tanda pasrahku,

Kulafazkan lidah memuji kebesaranMu

Jangan Kau uji aku melebihi mampuku,

Jangan Kau pergi disaat aku memerlukanMu,

Jangan Kau buatku berpaling dari RahmatMu.


Kini, bila rasa itu datang lagi,

Aku pasrah atas takdir yang terpatri,

Aku redha jika ini yg Kau janji,

Doaku jangan Kau tinggalkan aku lagi,

Doaku agar kami sentiasa Kau rahmati.

Doaku agar kami mampu bahagia dengan limpahan kasih sayang Mu.



No comments: