Dis Ols Ma Followers

Wednesday, June 30, 2010

~~...KeJauhan & pErhUbunGan yAng sUkAr uNtuk dIrunGkaI..~~

entah kenapa lately emosi aku xbrapa nk stabil..aku pown xtau kenapa..mungkin sebab byk bende yang aku pikir kot..nth..nth..nth..tu la perkataan yang kerap aku guna skunk ni..sbb aku sendiri xpasti dgn setiap keadaan dan kesukaran yang timbul..
keindahan itu mungkin aku belum kecapi lagi..xtau mana silapnya..punca dari aku atau dia..aku sayang aku rindu tapi samakah perasaan itu padanya terhadap aku..kenapa aku xbisa merasa..??atau hanyalah ayat untuk menyedapkan hati..argghhh..persetan perasaan aku sendiri..
sayang..kerasnya hatimu..kenapa aku masih xmampu untuk melembutkan setiap kotak hatimu..??setiap inci perasaanmu..??kadang2 ingin aku jauhkan diri kerna seolah-olah aku tidak sempurna untukmu dan kerana ketidaksempurnaan itu membuatkan aku sedar siapa aku padamu..namun kerna sayang ku lawan dan ku sabar menanti hingga kau benar2 sanggup menerima seadanya aku...tp bilakah saat manis itu akan berlaku...bahagiakah kau bila bersama ku..??kau keras..kau kaku..kau mengunci tiap2 pintu dan rongga hidupmu..adakah kerna pengalaman lalu..??
sayang..tiap saat ingin aku kecapi & rasai saat2 indah..saat2 seperti manusia laen yang asyik bercinta dan menikmati saat terindah bersama..berkongsi suka dan duka bahagia dan derita..aku ingin dibelai dimanja dan didakap dengan penuh kasih sayang...sayangnya aku hanya mampu untuk bermimpi keindahan itu diwaktu lena panjangku..diwaktu khayalku dan diwaktu sepiku..semua untukmu sayang namun adakah 'sayang' yang diungkap benar2 wujud dihatimu..??kerna bila berbicara kau seirng mengelak dan mengundurkan diri..apa maksudmu sayang..??aku xmahu dilihat sebagai hanya aku yg mahu untuk bersamamu..kenapa kau begitu..??kenapa..??jelaskan sayang...sering kau ingatkan 'jangan pikir yang bukan2 sbb sye sayang awk' tapi mengapa jauh dihatimu lari dari setiap luahan dan kata2 sukar untuk awk terima..jauh dihati aku terpencil..jauh dilubuk hati aku berduka dengan setiap kata2 yang kau luahkan...setiap 'sayang' dan 'rindu' yang kau luahkan hanyalah untuk tontonan dimuka fantasi tapi bukan didunia realiti..namun aku kalah dan berundur untuk terus menetapkan dan menempatkan diri aku untuknya..kerna seringkali aku berfikir "walau apa pun yang terjadi kau tetap milik dia walaupun sakit dan perit'..tiap titis airmata yang mengalir ini hanya untukmu sayang...dan setiap yg berlaku aku tempuh dgn penuh sabar..penuh dgn rasa terkilan...sukar untuk aku hadapi namun kaki tetap melangkah..melangkah dan berjuang untuk memiliki kamu....tapi..arghh..kenapa byk benar tapinya..??kenapa sesukar ini dugaan yang kau turunkan padaku Ya Allah...kenapa sehingga kini aku masih xmampu untuk melembutkan hati dan memiliki dia sepenuhnya..??
sayang...mampukah kita mengecepi saat2 itu selamanya..??kenapa yang kurasa kita hanya sekadar teman mesra..??apa maksud hatimu..??sayang...andai kau tahu yang saat ini "dia" sedang menantimu...hancur luluh hati ini bila ku sedar yang "dia' masih menanti..tapi..aku redha kerna ku tahu setiap ungkapan dan jawapan itu hanya ada dihatimu...dan ungkapan itu lah yang masih ku tunggu sehingga kini...kerna setiap lenaku diiringin titisan air mata pilu yang hanya menanti detik2 indah mengiringi perjalanan hidupku...
andai kejauhan yang menjadi punca aku redha..kerna bukan kehendak hati ingin jauh namun tanggungjwp yang digalas membuatkan kita terpaksa terima keadaan..sukar untuk aku menafsir keadaan, hati, perasaan dan jiwa mu..apa mahu mu..??kenapa terus-terusan mendera ku..??namun sukar untuk aku luahkan..sukar untuk aku berterus terang..sukar untuk aku menerima keadaan....hatimu dan dia yang harus ku jaga..tapi hatiku..???siapa yang tega dan sanggup..??siapa yang mahu dan mampu..??siapa yang berhak dan harus..??kenapa sakiti aku..??kenapa aku yang dipilih untuk menerima semua ini..??haruskah aku kau dan dia..??
sayang...aku ingin rasa dicinta..disayang dan dirindu dengan sepenuh jiwa namun....
dan sayang ketahuilah hanya kau yang ku sayang.....

..lUlU mAyA..

No comments: