Dis Ols Ma Followers

Tuesday, March 16, 2010

Dun Cries Big gUrl..dUn evEr u cRies agAin....

Sumtimes i was thinking..should i ran away n leave all dis...??cOuld be i should but could be not..Face it..??deemnn....its t0o hard...y dis hapen 2 me..??y jus go tu sumbody els..i'm not a strong gurls strong women to face it all by ma self..i ned sumtim dats can backup me..or kep moving forward step by step 2gether wif me..haiihhhhh...susahnyee..beratnye...sakitnyee...

jUs receive a cal pg neh..ermm...siap kne marah lak tuh..huhu..perlu kew aku marah balik..??perlu ke aku lwan balik..aku da xplain habis2 td..bende bukan atas kuase aku tuk tentukan bile..so ape yg mampu aku buat dyam seribu bhse..mcm biase arr sbb dyam tu mmg perangai aku..biala ape pown yg datang bia ape pown yg org nk kata or marah aku ttp dyam..tp sampai bile aku harus dyam..??smpi bile org harus caci marah aku sesuka ati..smpi bile aku harus berada dlm telunjuk org..??ermm...

mereka yg selalu nampak dye diatas..dye terhebat...dye segalanya..xpew..au xpenah pown amik kesah...tp sekurang2 nya jgn perlakukan aku mcm ...........ermm...nth la...penat la dah nangis2..da smpai xder air mata dah aku nk nanges..da sampai aku lali ngn bende2 ni sume..smpai aku rase aku redha je pada tkdir yg Allah bg kat aku..AKu rela je dgn setiap dugaan yang Allah bg...tpi betapa hebatnya dugaan tuh aku je yg tau...

Terpikir kadang kala hidup ni sunggoh xadil..nape eekk..??sbb nape asik aku jer yg kne hadapi sume nih..??xbleh kew kalo bg je dugaan ni kt org laen..??nape org laen leh hdup aman sejahtera..tp aku..??asik dugaan je memanjang..rase nk jerit je sekuat hati...smpai aku rase lega...ke mmg setiap manusia kne hadapi semua ni..??atau masalah yg berlaenan..tp cmne diorg hadapi sume ni..?kepada-Nya aku bersujud meminta perlindungan agar aku dijauhkan dari segala masalah dugaan dan cobaan..tp kenapa derita yg aku rasakan..kenapa tangisan penyeri kehidupan...setelah penat aku menangis di balik senda tawa yang aku tampilkan dihadapan semua ini ke balasan yang aku dapat..??adakah setimpal dengan setiap tawa yg aku pamerkan..huh...ketawa yang ibuat2 semata2 melindung diri dari..??

Kecewakah aku dengan diri sendiri..??beranikah aku menghadapi realiti kehidupan..atau aku maseh berpaling dari kenyataan...??dan sampai detik ini aku maseh mencari2 kemana arah yg perlu aku tuju...kiblatku ttp bersama Mu..namun hatiku terusik dgn setiap ujian dari-Mu..tersentuh sehingga satu tahap yg mane aku xmampu untuk menahan dan menampung sendiri...apakah aku harus berkongsi dengan mereka yang laen...atau aku harus berdiam diri..??tp sampai bile..??sehingga ke hujung nyawa ku..??ishhh..nape la complicated sgt eeaaa...???

So to ma self lovely gurl...plz dun cry anymore...n dun hate urself to0 much...anytim happens its came from Him...ignore it n drop it into 1 section which is far awy...n dun turn back on it...dun cry urself..take cre..luv urself..hepi2 sllu k gurls........

lulu maya

12 comments:

iN said...

Eila...
Semoga awak kuat menempuh hari2 yang mendatang..
tiap orang akan diberi ujian oleh PENCIPTANYA selari dengan kemampuan yang DIA tahu..
Oleh itu, kuatkan hati, tabahkan diri dalam menempuh hari mendatang..
insyaALLAH dengan berkat kesabaran daan ketaqwaan kta terhaadap NYA, kta akan diberi ganjaran yang berharga suatu hari kelak..
take care..

lulu maya said...

ermm....
anyways..tqs iN...u such a gud fren..insyaallah ila akan tempuh semuanya dengan tenang...tqs again...

Anonymous said...

small matter ila..
dun say thanx if ila rasa iN kawan ila..
=)

ha?? takmo citer kat iN ker tentang aper blog tuh??? =)

lulu maya said...

ermm...
so no thqs for frens..??
ok2..
but kalo de wat salah plak len kali cmne..??
huhu..

erkk..psl blog nehh...
ader mse kiter citer k..panjaangggg citernyee...
=)

Anonymous said...

a`ah tak thanx2 for frens..

salah??
if ader salah pn..
tak perlu minta maaf..
sebaliknyer cuber perbetulkan aper yang salah itu.. itu lebbih baik daripada meminta maaf tanpa cuber perbaiki aper yang tersalah & tersilap.. kan??

ok.. biler neh nak citer.. iN tunggu.. cepat2.. =)

lulu maya said...

erm...but if i'mm doim a mistake g tau la k..almaklumlah kdg2 xsengaje tersakitkan hati org nih..huhu...

ala...cite kt cni kew..malu laa...kisah sedey xleh citer kt cni..t berderai air mate iN xnmpak..hah..sape nk tolong lap...hahahaha...

Anonymous said...

banyak la alasan...
dan2 tak nampak ek tak der saper nak lap ek..
padahal depan2 nnt pn malu guks nak citer kan..
ha.. alasan bukan mainn lagi..

juz nak tau saper yang marah ila..
kengkawan biasa ker or buah hati..
n sebab aper.. ngeehh =P

lulu maya said...

hehe..yerla2 t ila soh arr orang yang lalu lalang tu tlg lap kn...mne tau ila mmg pemalu neh..???..ekeke...sgt le pemalu yunk o0o0ii...

kengkawan..??xlaa...
buah hati..??ermm..xpenah tinggi sore pown sbb sgt la baek hati dn penyabar org nyee..ngeee..=)
sum1 laa...huhu.....tacing jap...ekeke...

Anonymous said...

ek.. sumone tuh kategori aper?? takkan la bukan buah hati marah pn nak nanges... kalau buah hati tuh lain la citer.. huhuhu

lulu maya said...

hehe...uishh...kalo dah name kne marah tuh meleleh o0o0..xkire la buah hati ke x...

sum1 tu sape..ermm..orang...ekekeek..=)

Anonymous said...

biadap kan..
memang ler orng sum1tuh..
aper da..

tak kire ler saperpn ek marah sure meleleh ek??
hhuhuuh...
takper2 sabor2.. =)

lulu maya said...

huhu..sape la yg xmeleleh kalo udah kne marah cik abg wehh....
even kalo iN yg marah pown ila nangis tau..lagik kuat ila nagis tau..huhu...