Dis Ols Ma Followers

Sunday, July 18, 2010

~~..bIlA AkU mUlA mEnyIntAi..~~

subjek fokus...tapi kerna bende ni aku xmampu nk fokus smpi la ke hari nih...baek keje atau studi termasuklah jugak kehidupan seharian aku...arrggg...pedih & perit...tapi bila difikir-fikir balik apa yang aku dapat bila aku menyinta sepenuh hati..???saat2 gembira..??saat2 duka...??kebahagiaan..??kedukaan..??kepedihan..??kesakitan..??keindahan..??arrgghhh..susah untuk aku tafsirkan..susah untuk aku andaikan..masih kabur dari pandangan...masih butakah aku dalam menilai...???atau aku masih dalam tempuh untuk diuji..??diuji andai aku benar2 sabar dan tabah dalam mengharungi saat2 untuk bersama dengannya..??tapi xmungkin aku teruji kerna sudah termaktub yang cinta itu xkan terjadi...saat aku persetankan diri aku sendiri...aku menafsir kemungkinan yang harus aku hadapi...setiap apa yang pernah berlaku..setiap detik yang pernah berlalu dan aku tinggalkan dalam 1 tempoh masa yang amat singkat...kenapa aku..??mengapa harus aku..???dimana aku..???dan persoalannya kenapa kau pilih aku...???mengapa aku yang kau pilih untuk disakiti..??dimana kau letakkan aku setelah kau sakiti...??persoalan demi persoalan timbul dan semakin membuat aku hilang fokus...hilang arah mane yang harus aku ambil..
Tatkala aku dalam kebingungan aku terjah persoalan ini kepada seorang sahabat...

"kawan...ila hilang fokus"......
"kenapa ni ila...???why..??wat happen..??sebab ape neh..???cool down ila...??pelan2 cerita"
"kawan..ila betul2 ilang fokus nih....huhu....xtau nape...tp ila skunk ni ila langsong xleh fokus"
"ila...xleh fokus study kew..??pelan2 story...xpown g amik air sembahyang..tenangkan diri dgn solat sunat"
"kawan..nape perlu menyakiti...???kenapa ila harus bersabar dgn orang yg menyakiti ila...??
"sbb ila sayang...dan ila sanggup disakiti..ermm...dan sampai satu tahap ila dah xsanggup menahan untuk disakiti.."
"tapi ila dah xtau nak wat ape..."
"sape yang sakiti ila nih...??
"kawan...ila menyinta sepenuh hati...ila menyayangi sepenuh jiwa..sampai ila rasa ila snngup untuk berkorban..tapi sampai bila ila harus tggu untuk org terus sakiti ila..???"
"xtahu la ila...sbb org yg sakiti ila tu msih blom g beri jwpnnya pda ila..ataw ila cuba bantu dia ke utk dia kuarkn luahan dia sndri..."
"macam mana ila nk bantu dia kawan..."
"1/2 lelaki dia ad juga kurangnya keyakinan diri...dia ingin luahkan ttapi dia tidak yakin... Yg bleh meyakinknnya adlah pasangn yg bnar2 percayakn dia... yg boleh bantu dia utk meluahkn sgala isi hatinya..& hasilnya pasangn tersebut mybe akn trima jwpan dari lelaki tu.."
"apa yg leh wat ila yakinkan dia...??ila dah luahkan...."
"ssh la sgguh nk mmhami laki camtu...& dia bruntung sbb mdahnya dia dpt memikat hati illa..& dia xsdar brtapa bruntungnya dia dpt ila..& nape la dia nk sakiti ati ila lagi.."
"huhu...entah la kawan...xtau nape...dan nape dia buat ila cmni...apa salah ila kat dia kawan smpi dia sakiti ila mcm ni..??"
"ila.. kalo ad jodoh ia x kemana ila... ssh mna pn dugaan ila dpt. kalo dia jodoh utk ila... trima la seadanya...mybe dugaan2 itu la yg akan mmberikn kebahgiaan tuk ila di hari lain nnt..."
"errrmmm....tp ila sakit la kawan..."
"apa yg ubat ila mahukn..??
"dia...mahu dia berterus terang..."
"kalo bleh sabar ila sabar... kalo xbleh sbar... ad dua.. ckp kat dia bila dia nk berterus trang... or illa let him go utk merelakn diri ila bebas..."
"ermmm.....2 2 bende tu ssh untuk ila kawan..."
"ila.. dlm diri ila ni skg hndakkn 'adam' yg btol2 mmhami ila.. & ila dah jmpa 'adam' tersebut... cuma ila hnya arapkn 'adam' itu dpt brterus trang dkt ila yg dia bnar2 mncintai ila bukan..?? Ila... Bykknlah bersbar... ila percayalah dgn takdir Tuhan... Tuhan itu sntiasa mmberi hikmah yg trbaik utk manusia itu sdar akn kebaikkan & keburukkan yg d trima..
"ermmm.....'adam' yg ila mahukan adalah adam dari Allah...bukan hnya sekadar 'Adam'..ila mahukan 'adam' yang benar2 menyayangi, menyintai dan menerima seadanya ila..."
"tahu... & adam itu akn tiba bila smpai msanya illa...bersbarlah sbyk mungkin.. mohonlah doa pda Tuhan diberikan kekuatan utk terus idup.."
"ermmm....ok..tengs frens....i'll try my besh..."
"Ur welcome... u know can do it.."

tengs to my frens...errmmm.....sbb tu la aku malas untuk membuka ruang hati aku semula...sebab aku takut..takut untuk terjebak..namun semua sudah terjadi...bila aku mula membuka...bila aku mula menyinta kau sakiti aku...kau dustai semua dgn kata dan janji..adakah setiap lelaki mempunyai mulut dan hati yang sama....??kenapa aku yang sering jadi mangse kaum kalian...???atau perlukah aku keluarkan semula setiap bias2 ayat dan kata2 yang pernah kau janjikan dulu..??arggghhhhh.....kembalikan semula sinar kepercayaan aku dlm diri..kembalikan semula apa yang telah kau rampas dari aku....sayang..kenapa sakiti aku bila aku mula menyinta....???dan ketahuilah sehingga kini aku masih mampu bersabar...dan janganlah kau pijak kerna aku masih mampu untuk bersabar dengan sikapmu itu...harap kau mengerti sayang......

No comments: