Dis Ols Ma Followers

Friday, July 16, 2010

::..sUkA @ bEnci..::

"...blh jd kamu mbenci sesuatu..padahal ia amat baik bg mu...dan..blh jd pula kamu mnyukai sesuatu..padahal ia amat buruk bagi mu...sesungguhnya Allah maha mgetahui sedang kamu tdk mgetahuinya..."

::.. Surah Al-Baqarah ayat 216..::

ermmm.....ringkas namun maksud yang mendalam...isi tersurat dan tersirat yang perlu dikaji..ditafsir dan didalami sepenuh hati..penghayatan yang cukup menarik..jika mahu aku fikrkan 'membenci sesuatu padahal ia baik bagi mu'...cukup memberi kesan pada sesuatu yang sebenarnya..EGO....ye perkataan yang paling tepat...kita mahu tapi xmahu menerima hakikat sebenarnya...senang nak citer malu tapi mahu...mulut kata taknak tapi hati kata nak...so mcm mane tu..??...malu tapi mahu..??ermm..so mane yang lebeh malu ke mahu..???kalau malu melepas pulak nanti..cmne..??itulah kesilapan yang sering dilakukan manusia..mungkin manusia seperti aku...dan aku akui kadang2 aku EGO...EGO pada orang laen dan diri sendiri..DEGIL...kekerasan hati yang menidakkkan keadaan..ermmm...arghhhh....huh...dan akhirnya aku mengeluh....tapi bagaimana plak mende neh memainkan peranan untuk hati..??hati yang ego..???hati yang keras..??hati yang erm..ermm..ermm..pape lahh...dan tertarik jugak aku dengan 'dan boleh jadi juga jika kamu menyukai sesuatu padahal ia amat buruk bagi mu"....memang kadang-kadang dek kerana perasaan teruja, teringin, nafsu dan sebagainye membuat kita lupa ada yang lebih berharga dar apa yang kita rasakan suka itu...dan kadang2 ia memberi kesan yang amat mendalam sehingga mampu memakan diri sendiri..contoh...erm..ermm.ermm..cm diri aku sendiri..kadang2 terlampau ikot sgt hati ngn perasaan..last2 makan diri balik..so padan muke aku...hahahah..tp tu la kan hakikat kehidupan duniawi..kita sebagai manusia tak pernah lekang dari melakukan kesilapan...xpernah luput dari dosa yang kadang2 sebenarnya kita tau yang hakikat sebenarnya adalah salah dan berdosa.namun ada jugak orang yang akan bagi alasan dek kerna terpaksa...logik x alasan tu...??kalo hati kerna terpaksa ke jugak...hahaha..tapi aku nk jugak jwp ye sebab aku pernah gak merasa dek kerna terpaksa neh..aleh2 makan diri aku sampai sekarang..kesnye jadik sebab terpaksa dan mahu menjaga hati orang lain..ish3~~...sebab tu la kadang2 aku lebih berterus terang dalam satu2 hal supaya ia jelas dan nyta..g pown senang aku nk paham...xder la aku teragak-agak ke..syok sendiri ke..hape ke...hahahaha..so sape yg paham sile huraikan..aku perlukan ayat2 korang k.....help me..help me..help me....ahakssss...

No comments: