Dis Ols Ma Followers

Friday, July 16, 2010

::..kErAskAn hAtimU sAyAng..::

Tatapan pada potongan ayat itu waktu malam-malam mcm neh membuatkan aku lebeh sedeh..satu perasaan yang "dia" luahkan agar semua orang tahu..??perlu kew..??sedangkan aku yang melihat sttement tu pown terguris dek sepotong perkataan itu..mahupun jawapan yang diberikan membuatkan aku tertanya-tanya apakah sebenarnya jawapan yang tersembunyi namun aku rasa persaan yang wujud adalah sama antara mereka cuma apa yang maseh aku xpasti adalah maksud huraian yang mana lebeh kepada hubungan sebenar...arggg...kenapa bende neh yang bermaen-maen dlm fikiran aku skrg neh..???kenapa..??hakikat sebenar yang mahu aku rungkaikan ialah CEMBURU.....yeaaa..itulah perkataan yang paling cantek untuk jelaskan apa yang aku rasa sebenarnya....tapi perlu kew untukaku cemburu..??kenapa..???atas dasar apa..???dia dan aku kan takada apa2..so y i must put da jeles mud onside..???mmg la aku xder pape ngn dye tapi perasaan..??hati aku..??ermmm....aku je la kan..dia xpown...aku je yang rasa sumer2 mende tuh tapi dia xrase pape pown sebenarnya....haihhh..so wat for kalo aku jeles pown..ae dia kesah..??ade dia amik peduli..???"dia xpenah amik tau la ila...ape perasaan ko kat dia..apa yang ko rasa pada dia..dia xpenah nak tau pown sebenarnya..so yang ko nak amik tau sgt psl dia tu nape..???ko buat xtau sudah"..itulah detik hati aku...kadang-kadang ada betulnya jugak apa yang hati aku sering bicarakan..."dia cuma mahu kau menyayangi dan merindui dia tapi dia....dia cuma mahu tau apa yang kau rasa tapi dia...dia apa..??dia yang langsung xde ape2 rasa & perasaan...dia tetap dia..."huhhhh....detik hati yang sering berkata-kata supaya aku sedar dan berpijak dibumi yang nyata..
"Kau sedar x apa yang kau buat sekarang neh..??kau tau x apa yang kau buat skrg neh..??kau sedar x yang kau xbawa apa2 kepentingan pada dia..??kau sedar x yang hanya kau terhegeh-hegeh mahukan dia..??ila...kau hanya persinggahan untuk dia...satu tempat persinggah untuk dia lepaskan penat mengharungi detik perjalanan hidup dia...kau sedar lah hakikat yang sebenarnya..sebab terbukti semua tuh..pernah dia amik tau pasal kau..??pernah dia hirau apa-apa pasal kau...pernah dia mulakan segalanya kalau x kau yg mulakan..??pernah x dia mengakui sayang dia kat kau...??kau kene sedar dimana kewujudan kau kat dia...kat mana letaknya kau pada dia...kau bukan dihati dia..kau bukan cinta dia..kau bukan hidup dia sebab kau bukan segala-galanya..jadi hentikan segala kerja sia2 kau selama ni...ila...dia tinggalkan kau di simpang tu..dan dia berlalu..memang..memang dia pernah memimpin kau untuk berjalan seiringan dengan dia tapi sekarang ni dia dah lepaskan pengangan tangan dia..dia berlalu dan tinggalkan kau yang menangis sendiri..dia tinggalkan kau dengan penuh tanda tnya..dia ada jawapan tapi takut untuk suara kan..sebab takut kau terluka..jadi sebelum kau terluka lebih dalam baek kau sedar dan berlalu pergi...simpang di depan mata..jangan kau kembali pada dia..jangan kau toleh dia dengan air mata..tinggalkan dia dengan rasa bangga..tinggalkan dia dengan rasa bahagia..tanamkan dalam hati yang dia bukan milik kau ila...bukan untuk bersama dengannya..hati dia xserapuh hati kau...hati dia xsetulus hati kau..dan hati dia xselembut jiwa kau..kau tersentuh dengan kata cinta dia namun kau sedar x yang kau hanya bahan ketawa dia..kau hanya boneka untuk dia...kau hanya umpama pelawak dimata dia...sedarlah ila...jangan difikir apa yang pernah terjadi antara kau dan dia satu ketika dulu..kau biar dan anggap itu sebagai 1 silap yg xmungkin kau lakukan lagi..anggap itu hanya sebagai mimpi yang xmungkin kau mahu untuk bermimpi lagi..anggap la tu sume xpernah terjadi..anggaplah ia hnya mainan sewaktu kau lena diulit mimpi..ila...kau kau sayang kau cinta kau rindu tapi dia xbegitu...keraskanlah hatimu...keraskanlah hatimu sayang sebagaimana kau pernah keras satu ketika dulu..sebagaimana kau pernah tutup pintu hatimu dulu..sebagaimana kau pernah letak rasa xpercaya kepada kaum adam dahulu...tabahkan hatimu sayang..lalui hidupmu dengan sempurna.."marah dan jerit hati..
Dan mungkin dah tiba saatnya untuk aku berlalu pergi..pergi dengan iringan kaki aku sendiri..pergi kembali ke dunia asalku..kerna aku xperlu menunggu dia ibarat bulan jatuh ke riba..kerna pasti dan terbukti bukan aku mahunya...bukan aku pilihannya...bukan aku dihatinya..bukan aku sayang cinta dan rindunya..jangan percaya setiap janjinya & kata2 manisnya...kerna dia tidak pernah memulakan segalanya dan dia tak pernah mengakhiri noktah itu...kerna dia berhenti di tanda koma..koma dihujung kata namun tiada kata penghabisannya..sedarlah aku kini...dia berubah..berubah sekelip mata..mungkin ada silapnya...mungkin ada salahnya aku pada dia..dan mungkin sebab itu aku yang masih dlm keadaan yang berharap ditinggalkan sedemikian rupa...tapi aku perlukan dia..??untuk apa..??aku tinggalkan kau disini dengan penuh harapan..harapan agar kau kembali dan menggenggam dan membawa ku pergi bersama denganmu..dan kau ulaskan janji yang hanya aku milikmu..dan kau tuliskan noktah bahawa hanya aku yang kau mahu..tapi aku tahu harapan yang aku mahu tinggi melangit...xmampu untuk aku capai dengan tangan aku sendiri..harapan..harapan..harapan....ermm..aku tetap berharap cuma biarlah kali ini aku undurkan diri..kerna andai tersurat ada sesuatu ia pasti akan berlaku..aku nantikan magic itu datang...biar ku keraskan hati tawarkan jiwa agar kau senang disana..namun xpernah aku lupa doakan kebahagiaan mu diluar sana...moga kau temui sesuatu yang mampu membuka satu lembaran baru tentang hakikat yang perlu kau rasa..kerna CINTA ITU INDAH......

No comments: